ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
Öğretim stratejisi, öğrenme amaçlarını gerçekleştirmek için öğrencilere yardım etmeyi amaçlayan bir yöntemdir.
Öğretmen merkezliden öğrenci merkezliye doğru öğretim stratejileri ile sunuş, buluş ve araştırma-inceleme stratejileri olarak ikiye ayrılır. Aralarında benzerlik olan ve birbirlerini dışlamayan bu stratejiler, öğrencilerin gereksinimlerine uyarlanarak, birleştirilerek de kullanılabilir.
ÖĞRETMEN MERKEZLİDEN ÖĞRENCİ MERKEZLİYE DOĞRU ÖĞRETİM STRATEJİLERİ:
Bu alt bölümde üzerinde durulacak olan öğretim yaklaşımları, tümevarımsal öğretim yaklaşımları,sosyal öğretim yaklaşımları ve bağımsız öğretim yaklaşımlarıdır.
DOĞRUDAN ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Öğretmenler, öğrencilere öğrenilecek kavramları, becerileri anlatırlar ve öğrencilerin öğrenmesine rehberlik edecek doğrudan öğretim, sunumlar, gösteriler, sorular, anlatımlar, göz gezdirme, uygulama ve ev ödevi gibi birçok eğitimsel ve eğitsel etkinliği düzenlerler.
TÜMEVARIMSAL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Öğrencilerin kavramları ve genellemeleri keşfetmelerine yardım eden bazı buluş etkinliğini kapsar. Öğrenmenler, öğrencilerin kavramları kazanmalarına yardım edecek olan kavram öğrenme araştırmalar, projeler, raporlar ve problemler gibi stratejiler uygularlar.
SOSYAL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Öğrencilerin grup olarak yani birlikte bilgi beceriyi toplamalarına,işlemelerine ve öğrenmelerine yardım edecek yollar kullanılması sağlanır. Öğretmenlerin buradaki rolü araştırıcı olmaktır. Örnek olarak tartışmalar, paneller olabilir.
BAĞIMSIZ ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Daha az öğretmen yönlendirmesiyle öğrencilerin içeriği bağımsız şekilde kazanmalarına izin verilir. Örneğin öğrenme merkezleri ya da istasyonları v.b…..