BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
-Öğrenci merkezlidir.
-Önce örnekler sunulur ve bunlardan yola çıkılarak soyutluğa ulaşılmaya çalışılır.
-Öğrencinin katılmasında teşvik edicidir.
-Bruner tarafından geliştirilmiştir. Brunere göre;
*Çocukların içinde keşfetme merakı ve öğrenme isteği vardır.
*Bilmek bir ürün değil süreçtir.
‘Bir kez akademik akademik psikologlar belirli bir filmin çocuklar üzerindeki etkisini tartışırlarken Bruneri danışman olarak davet ederler. Tartışmayı izleyen Brunerin önerisi şu olmuştur: Kararı filmi çocuklara izletip onlara soralım!’
-Tümevarım yöntemi kullanılır.
-Sabır isteyen ve zaman alan bir yöntemdir.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMDE PLANLAMA
*Burada sunuş yoluyla öğretimden farklı olarak plan düzeninde önceliği örnekler, ardından soyutlamalara ulaşım alır.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN UYGULANMASI
-Öğretmen rehberdir.(Kılavuzlanmış buluş yolu ile öğrenme)
-Öğretmen sadece örnekleri sunar.
-Örneklerin bilgiye ulaşmada etkili olmasına dikkat edilir.
-Bilgiye ulaşılırsa öğrenci örnekleri alınır.
-Soyutlama yapılamamışsa daha net ve bilgiye kolay ulaşım sağlayacak örnekler seçilmelidir.