2011/2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAMAÇOBA İLKÖĞRETİM OKULU
REHBERLİK HİZMETLERİ 8/A SINIFI I. DÖNEM FAALİYET RAPORU
EYLÜL
Okul ve sınıf içinde uyulması gereken kurallar öğrencilere açıklandı.
Öğrencilere rehberlik ve rehberlik etkinlikleri hakkında bilgiler verildi.
Öğrencilerin soruları cevaplandı ve geçen yıllardan yaşadıkları sorunlar dinlendi.
Okula yeni gelen öğrenciler kendilerini tanıttı. Bu öğrencilere okulun bölümleri tanıtıldı.
Sınıf başkanlığı seçimi demokratik bir ortamda gerçekleştirilmiştir.
Öğrencilerimizin sorunlarını çözümlemesine yardımcı olmak amacıyla hafta boyu öğrencilerle bireysel görüşmeler yapılmıştır.
Öğrenci tanıma fişlerinin güncelleştirildi, eksikler tamamlandı.
E-okul sisteminde öğrenci bilgileri güncellendi.
Öğrenci kulüpleri tanıtıldı.
Öğrenci kulüplerine öğrenci seçimi yapıldı.
Öğrencilerimizin sorunlarını çözümlemesine yardımcı olmak amacıyla bireysel görüşmeler yapılmıştır.
EKİM
8/A sınıfı öğrencilerinin bedensel ve duygusal değişimlerin ergenlik döneminin doğal bir parçası olduğunu fark etmesine yönelik “değişiyorum”(76) adlı etkinlik uygulandı.
8/A sınıfı öğrencilerimizin kendini gerçekleştirmede eleştirinin önemini fark etmelerine yönelik (-77-) “Eleştirilere Açığım” adlı etkinlik gerçekleştirilmiştir.
Öğrencilerimizin sorunlarını çözümlemesine yardımcı olmak amacıyla bireysel görüşmeler yapılmıştır.
KASIM
8. sınıf öğrencilerimizin Sınavlarda başarıyı etkileyen etmenler açısından kendilerini değerlendirmelerine yönelik (-43-) “Nasıl Başarırım” adlı etkinlik gerçekleştirilmiştir.
Öğrencilerin, karar verme sürecinin aşamalarını kararlarında uygulamasına yönelik olarak (41)” Karar Verme Aşamaları” adlı etkinlik gerçekleştirilmiştir.
“Aile Eğitimi Seferberliği Projesi” kapsamında veli bilgilendirme semineri gerçekleştirildi.
Öğrencilerimizin sorunlarını çözümlemesine yardımcı olmak amacıyla bireysel görüşmeler yapılmıştır.
ARALIK
Öğrencilerimizin sorunlarını belirleyerek, bu sorunların çözümüne yönelik çalışmalar yapmak üzere “problem tarama testi” uygulanarak, sonuçları hakkında okul idaresine ve şube öğretmenlerine bilgi verildi.
“Aile Eğitimi Seferberliği Projesi” kapsamında veli bilgilendirme semineri gerçekleştirildi.
Öğrencilere meslek seçiminde yardımcı olabilmek amacıyla “Geleceğin meslekleri hakkında bilgi toplar.” (Kazanım Numarası -190-) kazanımına uygun olarak “Geleceğin Meslekleri” adlı etkinlik gerçekleştirildi.
Öğrencilerimizin sorunlarını çözümlemesine yardımcı olmak amacıyla bireysel görüşmeler yapılmıştır.
OCAK
Öğrencilere meslek seçiminde yardımcı olabilmek amacıyla “İlgi duyduğu mesleklerin gerektirdiği eğitim ve kişisel özelliklerini ifade eder. (Kazanım Numarası - 189) kazanımına uygun olarak “BANA UYGUN MESLEKLER” adlı etkinlik gerçekleştirildi.
Yarıyıl tatilini değerlendirme konusunda öğrencilere bilgi verilerek öğrencilerle planlama yapıldı.
Okul kütüphanesinden ve sınıf kitaplığından öğrencilere birer tane (toplam ikişer) kitap verilerek tatilde okumaları öğrencilerden istendi.
Öğrencilerimizin sorunlarını çözümlemesine yardımcı olmak amacıyla bireysel görüşmeler yapılmıştır.
Rehberlik dönem sonu ve ay sonu faaliyet raporu hazırlanarak okul idaresine teslim edildi.
alıntı