Gönderen Konu: UZAKTAN EĞİTİM FAALİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ  (Okunma sayısı 391 defa)

Çevrimdışı velikz

  • Administrator
  • Usta Öğretmen
  • *****
  • İleti: 668
  • Rep +1/-0
UZAKTAN EĞİTİM FAALİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
« : Temmuz 01, 2020, 09:03:30 ÖS »
UZAKTAN EĞİTİM FAALİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

1.   Milli Eğitim Bakanlığının hazırladığı ve son dönemde baştan aşağı yenilediği uzaktan eğitim platformu olan Eğitim Bilişim Ağı (EBA), sınıf seviyelerine uygun e-içerikler sunarak öğrencilerimize eğitimin kapılarını evde de açmıştır.
2.   Eğitim Bilişim Ağının (EBA), öğrencilerimize konu anlatımı, alıştırma, tarama testi vb. çeşitli içeriklerin sunması zenginlik katmıştır.
3.   Covid-19 sebebiyle uzaktan eğitim aracı olarak açılan TRT EBA TV müfredatı takip eden ders anlatım videoları ile uzaktan eğitim sürecine farklı bir renk katmıştır. Gerek EBA gerekse EBA TV uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerimizin okuldan ayrı kaldıkları bu süreçte derslerinden soğumamasına, eğitimden kopmamasına katkı sağlamıştır.
4.   Salgın sürecinden sonra okullar açıldığında uzaktan eğitim, eğitimin bir parçası olarak devam etmelidir. EBA TV yayım akışını ve program içeriğini çeşitlendirerek devam etmelidir.
5.   MEB tarafından uzaktan eğitim sürecine dair yapılan bilgilendirme ve yönlendirmeler öğretmenleri ve öğrencileri canlı tutmuştur.
6.   Uzaktan eğitimin uygulanabilir çeşitliliğin fazla olması, esnek olması ve araç çeşitliliğinin zengin olması bu sürecin olumlu yanlarındandır.
7.   Uzaktan eğitim uygulamalarının özellikle öğrenciler açısından etkili ve verimli olmasında öğrenci geri bildirimleri çok önemli bir yere sahiptir. Eğitim Bilişim Ağı’nın (EBA) platform üzerinden gönderilen ödevler, çalışmalar ve sorulara ait raporlama imkânı vermesi öğrencilerimizin takip edilmesini kolaylaşmıştır.
8.   Öğrenci ve öğretmenlerin fiziksel olarak aynı ortamlarda bulunmadığı bu süreçte öğrenciler, televizyon ve bilgisayar teknolojileri aracılığıyla, derslere ilişkin video kayıtlarını izleyerek veya öğretmenleriyle canlı bağlantı kurarak eğitim öğretime devam etmişlerdir. Uzaktan eğitim sürecinde yapılan tüm uygulamalar öğrencilerin okuldan / derslerden kopmamasına katkı sağlamıştır.
9.   Dezavantajlı durumda olan öğrencileri sürece dâhil etmek uzaktan eğitim sürecinin en önemli sorunlarından biri olmuştur.
10.   Velilerden yeterince destek alamamak, öğrencilerin teknolojiye erişim olanağının düşük seviyede olması, öğrencilerle mesafeden dolayı duygusal bağ kuramamak, ilgisiz öğrencileri motive etmek gibi nedenlerden dolayı uzaktan eğitim dersleri yüz yüze eğitim kadar etkili olamamaktadır.

Sosyal Bilgiler

UZAKTAN EĞİTİM FAALİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
« : Temmuz 01, 2020, 09:03:30 ÖS »