Gönderen Konu: 6.Sınıf Şök Toplantı Tutanağı  (Okunma sayısı 11493 defa)

Çevrimdışı Sosyal Bilgiler1

  • Administrator
  • Usta Öğretmen
  • *****
  • İleti: 2921
  • Rep +712/-3
6.Sınıf Şök Toplantı Tutanağı
« : Haziran 07, 2011, 08:26:05 ÖÖ »
2010- 2011 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI ………….. İLKÖĞRETİM OKULU 6.SINIF YIL SONU ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI


TOPLANTI TARİHİ   : 14.06.2011

TOPLANTI YERİ       : Öğretmeler Odası

TOPLANTI SAATİ     : 11.00

GÜNDEM MADDELERİ

1-Açılış ve Yoklama.

2-II. Dönem sonunda şubenin başarı durumunun tespiti.

3-Her yönüyle başarılı öğrencilerin tespiti.

4-I. Dönem sonunda başarısız öğrencilerin tespiti.

5-Öğrenci-öğretmen ilişkileri.

6-Dilek ve temenniler.

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

            1-Sınıf Şube Rehber Öğretmeni (Fen ve Teknoloji Öğretmeni) ............başkanlığında, okulumuz öğretmenler odasında, 14.06.2011 tarihinde, saat 11.00’te Şube Öğretmenler Kurulu toplantısı başladı.

            2–Sınıfın genel başarı durumunun normal olduğunu ve bu durumun not ortalamalarından açıkça görüldüğü ifade edildi.

            Şube Öğretmenler Kurulu’nun yaptığı ortak değerlendirme sonucunda öğrencilerin başarısızlık nedenleri genel olarak şöyle tespit edilmiştir:

—Dikkat eksikliği ve derslere karşı ilgisizlik

—Derslere hazırlıksız gelme

—Ailelerin geçim sıkıntısı

—Anne-baba ayrılıkları, anne veya babanın hayatta olmaması

—Velilerin çocuklarına karşı ilgisizlikleri

—Bir önceki yıllara ait temel bilgilerdeki eksiklik

—Okuduğunu anlamama, anladığını doğru ve açık bir biçimde ifade edememeleri

—Temel matematik işlemlerinde yetersizlik olarak tespit etmiştir

—Yeterizce kitap okumamaları

 

.................: I.dönem ve II.dönemi başlarında davranışlarındaki bozukluk göze çarpıyordu. Teneffüslerde arkadaşlarını rahatsız ediyor. Ders esnasında konuşarak sınıf düzenini bozuyor. Fakat sene sonuna doğru ailesi ile yapılan görüşmeler sonucunda bu davranışlarını kısmen azalttı.

................: Öğrenme güçlüğü var. Ders esnasında konuşarak sınıfın düzenini bozuyor. Öğrencinin ailesi ile yapılan görüşmelerde de bir ilerleme kat edilemedi. Aile öğrenciye karşı oldukça ilgisiz. Bu yüzden öğrenci öğretmen ve arkadaşlarından ilgi beklemekte ve derslerde ilgi çekmek için dersin işlenişini bozmaktadır.

.....................: Öğrenme güçlüğü var. Derslere karşı oldukça ilgisiz. II.dönemin başlarında okula düzensiz gelmeye başladı. Mart ayından sonra da sürekli devamsız oldu.

 

            Sağlık sorunları olan öğrencinin ismi;

..................: Öğrenme güçlüğü var. Bedensel gelişiminde sorunları var.

 

           .................... adlı öğrencilerin sınıf düzeyinde başarılı oldukları konusunda fikir birliğine varıldı. Başarılarının daha da artırılması için motivasyonlarının devamı kararı alındı.

 

            3-Şube Rehber Öğretmeni ve Fen ve Teknoloji ...............; Problemli olan ve bu nedenle başarısı düşebilecek öğrencilerimizin veli-öğretmen ve okul idaresi işbirliği ile ortak tedbir alındığını vurguladı. Öğrencilerin sayısal işlemlerde eksik olduğunu ve bunun için bol alıştırma yaptırıldığını söyledi. Öğrencilerin II. Dönemi başlarında derse karşı çok ilgili olduklarını fakat, 23 Nisan ve ardından hemen başlayan 19 Mayıs Stad çalışmaları ile derslerden çok uzaklaştıklarını vurguladı. Bu çalışmalar bittiğinde sene sonu geldiğinden eksiği olan öğrencilerinin başarısının düştüğünü söyledi. Mayıs ayında Fen laboratuarına  monte edilen akıllı tahta ile konu tekrarlarının yapıldığını söyledi. Böyle başarının atrmasında etki olduğunu düşündüğünü söyledi.

 

            Türkçe Öğretmeni ................; Sınıfın görev almada, derslere katılımda istekli ve iştiraklerinin iyi derecede olduğunu söyledi. 23 Nisan ve 19 Mayıs çalışmalarda görevlendirildiğinden sınıf ile beraber dersleri sağlıklı işleyemediğini vurguladı.

 

            Matematik Öğretmeni ...................; Öğrencilerin verilen performans görevlerinin bir çoğunu yaptıklarını söyledi. Ders kitabı ve Çalışma kitabındaki etkinliklerin birkaç öğrencinin dışında harkesin tamamladığını vurguladı. Derse karşı ilgili ve dikkatli davranan öğrencilerin SBS sınavından iyi puan alacağına inandığını söyledi. Bilişim Teknolojileri dersinde Word ve Power Point programlarındaki menülerin işlevlerinin gösterildiğini söyledi. Birkaç öğrenci devamlı oyun programlarına girip dersi engellemeye çalıştığını fakat diğerlerinin oldukça ilgili olduğunu vurguladı. Gösterilen programların Matematik ve Fen ve Teknoloji derslerindeki konularla paralel gidilerek, bilgisayarda bu derslerin kullanım alanlarının gösterildiğini söyledi.
     
            Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............; II. Dönemden itibaren fazla sorun yaşanmadığını söyledi. Öğrencilerin daha uyumlu ve sorumlu davranmaya başladıklarını vurguladı. Özellikle ............ adlı öğrencide önemli düzelmeler olduğunu, ancak .................. adlı öğrencilerde ise sorunların devam ettiğini vurguladı. Öğrencilerin derse karşı ilgilerinin arttığını söyledi. 

            İngilizce Öğretmeni .................; Sınıfın genel olarak İngilizce derine karşı ilgili ve katılımlarının yüksek olduğunu, Dyned Eğitim CD’leri ile çalışma oranının oldukça iyi olduğunu söyledi. Özellikle .....................................ekşi adlı öğrencilerin CD ile düzenli çalıştığını söyledi. Sisteme sınıftan 26 öğrencinin giriş yaptığını, ............................................. adlı öğrencilerin ise derste dikkatli olmadıklarını ve CD’ler ile giriş yapmadıklarını söyledi.

            Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni ....................; öğrencilerin derse karşı oldukça ilgili olduklarını söyledi.
             Teknoloji Tasarım ve Görsel Sanatlar Öğretmeni .................; Öğrencilerin  derse karşı ilginin iyi olduğunu ve malzemelerini büyük bir çoğunluğun tam getirdiğini söyledi.  Sadece sınıfta suskunluğun oluşması biraz zaman aldığını belirtti.
             Müzik Öğretmeni .......................; öğrencilerin derse karşı oldukça ilgili olduklarını söyledi.

            Satranç dersi Öğretmeni ....................; 6/C sınıfında zevkle satranç dersi işlediği ve ilgilerinin yüksek olduğunu söyledi.


Sosyal Bilgiler Öğretmeni          Din Kült. ve Ahlak Bil. Öğrt.        Beden Eğt. Öğretmeni
   
                     



   
Tek. ve Tas.Öğretmeni            Görsel San. Öğretmeni                Müzik Öğretmeni





İngilizce Öğretmeni                  Bilgisayar Öğretmeni



UYGUNDUR
14/06/2011
Okul Müdürü
.

Sosyal Bilgiler

6.Sınıf Şök Toplantı Tutanağı
« : Haziran 07, 2011, 08:26:05 ÖÖ »