Gönderen Konu: 8.Sınıf 1.Dönem Şube Öğretmenler Kurulu Tutanağı Yeni  (Okunma sayısı 15813 defa)

Çevrimdışı Sosyal Bilgiler1

  • Administrator
  • Usta Öğretmen
  • *****
  • İleti: 2921
  • Rep +712/-3
1. Açılış ve yoklama,
2. MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 96.maddesinin okunması,
3. Sınıfının başarı durumunun ve sınıf yönetimine ile ilgili durumların değerlendirilmesi
4. Öğrencilerin, sosyal, ekonomik, sağlık, beslenme alışkanlığı, okula devam, başarı ve davranış yönünden durumlarının ele alınması,
5. Öğrenci başarısızlıklarının nedenleri,
6. Öğrenci başarısını artırmak için alınması gereken tedbirler,
7. Öğrencilerin verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmesi,
8. Öğretmen-öğrenci ilişkileri,
9. Öğrencilere kendine güven duygusunun kazandırılması,
10. Yönlendirme çalışmaları,
11. Zararlı alışkanlıklar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesinin önemi,
12. Okul – Veli işbirliği ve diyalogunun önemi,
13. Şube öğretmenleri arasındaki işbirliği ve önemi,
14. Dilek ve temenniler.

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1. Okul müdürü Murat DİLDÖKEN başkanlığında, müdür odasında  15/10/2011 tarihinde,
saat 12.15’te Şube Öğretmenler Kurulu toplantısına başlandı.
Yapılan yoklamada, 8/B sınıfında derse giren bütün branş öğretmenlerinin hazır bulunduğu görüldü.

2. Sınıf rehber öğretmeni Muazzez YILDIRIM MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 96. maddesi olan Şube Öğretmenler Kurulu bölümünü okudu. “Madde 96 — Şube öğretmenler kurulu, 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda aynı şubede ders okutan öğretmenler ile okul rehber öğretmeninden oluşur. Kurula, gerek görülürse öğrenci velileri, sınıfın başkanı ve öğrencilerce seçilen öğrenci temsilcileri de çağrılabilir. Şube öğretmenler kurulu, okul yönetimince yapılacak planlamaya göre birinci yarıyılın ikinci ayında, ikinci yarıyılın birinci veya ikinci haftasında ve yıl sonunda okul müdürü ya da görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube rehber öğretmeninin başkanlığında toplanır. Ayrıca, gerektiğinde şube rehber öğretmeni veya okul rehber öğretmeninin önerisinin okul yönetimince uygun görülmesi hâlinde de toplanabilir. Şube öğretmenler kurulunda; şubedeki öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkilerin yanı sıra bu Yönetmeliğin 47 nci maddesi hükmünce başarıları ile ailenin ekonomik durumu değerlendirilerek alınacak önlemler görüşülür ve alınan genel karar, uygulanmak üzere şube öğretmenler kurulu karar defterine yazılır.

3.Matematik öğretmeni Murat Zengin, 8-B sınıfının yeterli düzeyde ders tekrarı yapmamasını dile getirirken öğretmenlerin geneli bu düşünceye destek verdi ayrıca Teknoloji ve Tasarım dersi öğretmeni Hatice Özçiftçi, ders içinde kullanılacak materyallerin derse gelmediği ve bu nedenle dersinin etkinliğinin azaldığı konusunda söz aldı. Sonuç olarak öğretmenlerin genel kanaati sınıf başarı düzeyinin yeterli düzeyde olmadığı yönünde olurken tüm öğretmenler sınıf yönetimi konusunda önemli bir zorluk yaşamadıkları konusunda hemfikir oldular.

4. Velilerinin genel olarak çiftçi olduğu 8/B sınıfı öğrencilerinin birbirine benzer bir sosyo-ekonomik tabandan geldiği konusu ele alındı. Anne –babası ayrı ya da vefat etmiş öğrencinin olmadığı konuşuldu. Sınıf içinde öne çıkan bir uyumsuzluğun olmadığı ancak sınıf başkanı Recep Uğurlu’nun başkanlık görevinde gösterdiği zafiyet ve derslerde çok konuştuğu hatta kimi zaman dersin huzurunu bozduğu Şube Rehber Öğretmeni Muazzez Yıldırım tarafından vurgulandı ve öğretmenlerin geneli bu konuda birleşti. Bilim Fen ve Teknoloji Öğretmeni Yusuf                         ise tedbir olarak öğrencinin açık bir şekilde uyarılarak olumsuz tutum ve davranışlarına devam ettiği takdirde görevinde alınmasının uygun olduğunu dile getirdi. Sınıf başarı seviyesi ise hemen hemen homojen bir  yapı gösterdiğinden bu konuda olumlu ve olumsuz öne çıkan bir ismin olmadığı görüldü. Şube Rehber Öğretmeni Muazzez Yıldırım Eylül ayı içerisinde düzenlenen veli toplantısına yalnız 2 velinin gelmiş olduğunu dile getirerek velilerin ilgisizliğine yönelik tedbir alınması gerektiğini söyledi.
5. Şube Öğretmenler Kurulu’nun yaptığı ortak değerlendirme sonucunda 8 / B sınıfının mevcut  eğitim-öğretim yılında öngörülen ve geçen yıl yaşanan başarısızlık nedenleri genel olarak şöyle tespit edilmiştir :

Dikkat eksikliği ve derslere karşı ilgisizlik,
Derslere hazırlıksız gelme,
Ders alt yapısı bakımından öğrencilerin eksikliği,
Ailelerin geçim sıkıntısı,
Velilerin çocuklarına karşı ilgisizlikleri,
Ergenlik sorunları,
Okuduğunu anlama, anladığını doğru ve açık bir biçimde ifade edememeleri.

6. Türkçe  öğretmeni  Emine Eldem, öğrencilerin derslere ilgilerinin artırılması hususunda derslerin daha verimli hale getirilmesi için öğrenci merkezli ders işlenmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin başarılarını arttırmak için öncelikle okuma seviyelerinin yükseltilmesi ve öğrencilerin boş zamanlarını bol bol kitap okuyarak değerlendirmeleri gerektiğini belirtti. Derste öğrenci merkezli bir eğitim öğretim yapılması gerektiğini, öğrencilere daha fazla söz hakkı vererek derse karşı, ilgi, istek ve katılımı arttırmanın önemli olduğunu; başarılı öğrencilerin takdir edilerek ödüllendirilip diğer öğrencilerin de teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Sosyal Bilgiler öğretmeni Şener Kardeşseven ise Öğrencilerin derste, duygu, düşünce ve yorumlarını demokratik bir ortamda rahatlıkla, sıkılmadan, çekinmeden ve özgüvenle ifade edebilmeleri için uygun ortam hazırlanmasının başarıyı arttıracağını söyledi. Fırsatların en iyi ve azami derecede değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Sosyal bilgiler öğretmeni Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni......................., “ 8/B sınıfının derslere yeterince ilgi göstermeyen  ve kimi zaman gürültücü bir sınıf olduğunu, branş öğretmenlerinin ortak bir tutum sergileyerek çocukların bu olumsuz davranışlarının biraz azalıp, derslerine çalışmaları ve neden çalışmaları gerektiği konusunda hepimiz rehberlik yapar işi sadece sınıf rehber öğretmenine bırakmazsak öğrencilerin derslerine daha çok çalışarak daha iyi olabileceklerdir” dedi. Bilgisayar öğretmeni Gülbahar ......................., öğrencilerin güzel Türkçemizi en güzel ve doğru kullanmalarının başarıda anahtar olduğunu, bu hususlarda elimizden gelen gayreti göstermemiz gerektiğine inandığını söyledi ancak kasaba genelinde kullanılan yerel ağızın bu hedefi zorlaştıracağı hususu da öğretmenlerin genelince dile geldi.
Okul müdürü Murat DİLDÖKEN, öğrencilerin başarılı olmasında en büyük etkenin öğretmen olduğunu, başarılı bir öğretmenin öğrencilerinin de başarılı olacağını, diğer sorunların zamanla halledilebileceğini, önemli olanın öğretmenin idealist ve azimli olması gerektiğini belirtti. Bütün arkadaşların gayretle çalıştığına inandığını, bu gayretlerini devam ettirmelerinin hem öğrenci, hem çevre hem de ülke için önemli olduğunu, öğrencilerle ders içinde ve ders dışında yakından ilgilenmek suretiyle başarıyı yakalayacağımıza inandığını söyledi.
Türkçe öğretmeni Emine Eldem, başarının çok okumaktan geçtiğini, kitap okumayan, sadece ders kitaplarıyla yetinen öğrencilerin hiçbir zaman yeterince başarılı olamayacaklarını; kitap okuma konusunda öğrencilerin teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Türkçe’yi güzel, etkili ve doğru konuşan öğrencilerin de başarılı olacaklarını, bu hususta bütün arkadaşlarının işbirliği yaparak ve kütüphanemizi en iyi şekilde işletip değerlendirmesi gerektiğini belirtti. Beden Eğitimi  öğretmeni Levent ......................., başarıda disiplin, tertip, düzen ve planlı çalışmanın önemini belirtti. Öğrencilere planlı ve doğru çalışma yöntemlerinin öğretilerek, rehberlik çalışmalarının bu hususta fırsat bilinmesi ve en iyi şekilde yapılmasının önemli olduğunu söyledi. Öğrencilerin sadece bilgi yönünden değil, ahlâk ve davranış yönünden de yetiştirilmesinin önemine değindi. Öğrencilere kendi kültürümüzü kazandırıp kişilik yönünden sağlam bireyler yetiştirmeliyiz, dedi. Okulda mevcut olan araç ve gereçlerden en iyi şekilde yararlanılması gerektiğini belirtti. Sınıfta gözlenen davranış bozukluklarında öğrencilerle birebir iletişim kurularak sorunun köküne inilerek karşılıklı diyalog ile sorunlarımızı çözmeliyiz dedi.

7. Bazı öğrencilerin nasıl ders çalışmaları gerektiğini bilmedikleri, bu yüzden bütün öğretmenlerin derslerde öğrencileri verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmeleri gerektiğini söyleyen Matematik öğretmeni Murat Zengin, velilerin de bu konuda bilgilendirilmesi gerektiğini çünkü evde öğrencilere onların rehberlik ettiğini ve bu konuda yeterli bilgiye sahip olmaları gerektiğini belirtti.

8. Öğrencilerin içinde bulundukları yaştan dolayı bir çok problemlerinin olabileceği, öğretmenlerin bir anne, bir baba şefkatiyle ya da çocuğun en iyi arkadaşıymış gibi ona yaklaşarak problemlerini çözmesinde yardımcı olabileceği sınıf rehber öğretmeni Muazzez Yıldırım tarafından belirtildi. Eğer ulaşılmakta güçlük çekilen öğrenci olursa o zaman devreye okul yönetimi ve velinin ivedilikle girmesi konusunda fikir birliğine varıldı.

9. 8/B sınıf rehber öğretmeni Muazzez Yıldırım, bazı öğrencilerde kendilerine güven duygusunun az geliştiği ve bu konuda öğretmen-veli işbirliğine gidilmesi gerektiğine dikkat çekti. Bu konuda, en yakın zamanda yapılacak olan veli toplantısında ailelerinin bilgilendirilerek evde bir karar alınırken bu öğrencilerinde fikirlerinin alınması gerektiği, onların da düşüncelerinin, verecekleri kararların önemli olduğunun öğrencilere hissettirilmesi gerektiği, bu uygulamanın öğrencinin kendine güven duygusunun gelişmesine büyük katkı sağlayacağı belirtildi. Bu öğrencilere sınıfta ve okulda değişik görevler verilmesi de onların kendilerine güven duymalarını sağlayacağı belirtildi.

10. Öğrencilere ve velilere bir sonraki eğitim kurumları ile meslek tanıtımı hakkında bilgilendirme toplantısı düzenlenmesine, öğrencilerin kişilik özellikleri ve yeteneklerini keşfetmelerinin sağlanmasına ayrıca yapmak istedikleri mesleğin farkına varmaları için farklı meslek gruplarının öğrencilere tanıtılmasına daha sonra ise kişilik özellikleri ve yetenekleri doğrultusunda üst eğitim kurumlarına yönlendirilmelerine karar verildi.
11. Günümüzde zararlı maddelerin ilköğretime kadar indiği, bu yüzden öğretmenlerin bu konuda çok duyarlı olmaları gerektiğini belirten Levent......................., periyodik olarak öğrencilerin bilgilendirilmesi ve uyarılması gerektiğini belirtti.
12. Sınıfın başarısında idare-öğretmen-veli-öğrenci işbirliğinin şart olduğunu ifade eden Okul Müdürü Murat DİLDÖKEN “ veliyi de eğitim-öğretimini içine çekmeliyiz” dedi. Öğretmenin göstereceği fedakârlığın fazlasıyla veliden beklenmesi gerektiğini ifade etti. Özellikle okul dışında kontrolün veli tarafından yapılması, kontrolsüz internet kullanımından çocukların uzak tutulması konusunda titizlik gösterilmesi, ders çalışmalarının takip edilmesi ve çalışma programının uygulanmasının sağlanması gibi görevlerin veliye düştüğünü bu konuda veli ile işbirliği yapılarak eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürülmesi gerektiği ortak görüşüne varıldı. Okul ve veli işbirliğinin sağlanmasını başarıyı olumlu yönde arttıracağını belirten Bilim Fen ve Teknoloji öğretmeni Yusuf ......................., öğretmenin tek başına başarı sağlamasının mümkün olmayacağını, velilerinin de üzerlerine düşen vazifeleri yapmaları gerektiğini, bu konuda velilerin pasif kaldıklarını, veli toplantılarında bu konunun velilere iletilmesi gerektiğini söyledi. Veli-öğretmen-öğrenci üçgeninin diyalog içinde olmasının başarıyı arttıracağını belirtti. Öğrencilerin evdeki sorumluluklarını yerine getirmede veliler, okuldaki sorumluluklarına yönelik ise sınıf öğretmeni önderliğinde diğer öğretmenlerle işbirliği yapılmalıdır. Veli-öğretmen-öğrenci işbirliği sürekli sağlanmalıdır dedi.

13.Şube öğretmenleri gerek ders işlemedeki yöntem ve teknikler konusu ve gerekse  sınıf içi sorunları ortadan kaldırmada dayanışma ve yardımlaşma içinde olacaklarını bildirdiler. Toplantıya katılan tüm şube öğretmenleri bu kurulda alınan kararlara uygun hareket edeceklerini belirttiler.

14. Sınıf rehber öğretmeni Muazzez YILDIRIM, dileklerinin daha iyi ve mükemmeli yakalamak, başarıya ulaşmak, Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda bir eğitim-öğretim yapmak olduğunu söyledi. Katılan bütün arkadaşlara göstermiş oldukları hassasiyetten dolayı teşekkür etti. 2011-2011 eğitim öğretim yılının tüm öğretmen ve öğrencilere hayırlı olmasını dileyerek toplantıyı kapattı. Toplantıda aşağıdaki kararlar alınmıştır.

TOPLANTIDA ALINAN KARARLAR

1. Öğrenci merkezli eğitim sistemi örnek alınarak öğrencilerin ders içi etkinliklerinin arttırılması sağlanacak.
2. Öğrenmeyi öğretme ilkesi doğrultusunda öğrencilerin kütüphane, laboratuvar gibi eğitim alanlarını daha fazla kullanmaları sağlanacak.
3. Türkçeyi en iyi şekilde kullanmaları için öğrencilere gerekli bilgi ve davranışlar kazandırılacak.
4. Okul araç ve gereçlerini kullanma konusunda daha dikkatli davranılacak.
5. Veli toplantıları belli aralıklarla yapılacak. Maddi problemi, hastalık problemi olan öğrencilere gereken ilgi gösterilecek. Velilerin toplantıya katılmaları için gerekli aktivasyon sağlanacak.
6. Derse geçmeden dikkatlerin toplanması ve motivasyonun sağlanması için ön konuşma yapılacak.
7. Sosyal ve kültürel etkinliklere katılımın sağlanması için gerekli tanıtımlar yapılacak. Bu tür faaliyetler duyurulacak. Sigara, alkol ve uyuşturucunun zararları sürekli olarak anlatılacak.
8. Rehberlik ihtiyacı olan öğrenciler tespit edilerek bilgilendirilecek.
9. Öğrencilere planlı çalışmanın önemi anlatılacak. Ders çalışma programı için öğrencilere gerekli yardım yapılacak.
10.Şube öğretmenler kurulu toplantısında özellikle eğitime yönelik kararlara uyulmasında bütün öğretmenlerin birlik ve beraberlik içerisinde davranması sağlanacak.
11. Çalışmaların daha verimli olabilmesi için öğrencilere sürekli telkinde bulunulmasına, davranış bozukluğu olan öğrencilerde gerekli sözlü uyarılar yapıldıktan sonra davranış tekrar edilirse öğrencilerin Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu’na  yönlendirilmesi sağlanacak.
13.Öğrencilerin olumsuz davranışlarında gösterilecek tutum ve davranışlarda tüm Öğretmen ve idareciler tutarlı olacak.
14.Öğrencilerin kılık kıyafeti ile sınıf temizliğine dikkat edilecek.
15.Okul –veli-öğretmen işbirliği içerisinde dengeli beslenme ve temizlik alışkanlığının kazandırılması yönünde çalışmalar yapılacak
16.Öğrenci zili ile ders zili arasındaki sürenin derse hazırlık amacı ile değerlendirilmesi için gerekli uyarılar yapılacak.
.

Sosyal Bilgiler