SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
-Öğretmen merkezlidir.
-Önce soyut düşünce sunulur, ardından örneklerle bilgi sağlamlaştırılmaya çalışılır.
-Günümüzde bu yöntem okullarda sıklıkla tercih edilir.
Çünkü;
-Dersi kavratma açısından daha kolaydır.
-Soyut kavramları öğretmede daha etkilidir.
-Öğretmen, öğrencilerin konuyu anlayıp anlamadıkları kanaatine daha rahat varır.
-Daha az zamanda uygulanabilir.
-Tanım başta verildiği için anlamlandırmalarının yanlışlığı en aza indirgenmiş olur.
-Günümüzde okullarda kullanılan bu yöntem , anlatımı baz alarak ilerlediği için sunuş yoluyla öğretim amacının dışında ilerlemektedir.
-Ausubel bu yöntemi hem desteklemiş, hem de geliştirmiştir ve der ki;
*Tüm buluş yoluyla öğrenmeler anlamlı değildir.
*Düşük düzeyde zihinsel gelişimi olan öğrenciler bilgilerin onlara sunulmasıyla daha iyi öğrenirler.
*Öğrenmeyi etkileyen en önemli faktör öğrencinin mevcut bilgi birikimidir. Bu ortaya çıkarılıp ona göre öğretim planlanmalıdır.
*Özellikle sözel bilgilerin kısa sürede öğrenilmesinde etkilidir.
*Öğretmene ‘ön organize edici’ denir.
-Tümden gelim yaklaşımını benimser.
SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
1.EVRE:
Dersin amacı açıklanmalı.
2.EVRE:
Derste anlatılacaklar uygun bir biçimde , doğru sırayla ve özenle düzenlenmelidir.
3.EVRE:
Anlattıklarımızı pekiştirmek amacıyla düzgün örnekler bulunmalıdır.
SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN UYGULANMASI
-Bilgi sunulmalı.
-Detayları belirtilmeli
-Örnekler devreye sokulmalı.
-Öğrenen öğrencilerden kendi örnekleri istenmeli.
-Öğrenmeyenlere başka örnekler verilmeli.
SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMDE ETKİLİ KULLANIM İLKELERİ
-Kavramlar en somut halde olmalıdır.
-Öğretmen iyi organize etmelidir.
-Farklı materyaller kullanılmalıdır.
-Önceki bilgiler yenilerle ilişkilendirilmelidir.
-Gelecek konulara da ön hazırlık niteliğinde olmalıdır.