PROBLEME DAYALI ÖÐRENME

Başlatan Sosyal Bilgiler1, Ocak 16, 2009, 08:53:49 ÖS

« önceki - sonraki »

Sosyal Bilgiler1

                        PROBLEME  DAYALI ÖÐRENME

   Probleme dayalı öğrenme,yeni bilgiyi elde etme sürecinde problem çözme ilkesine dayalı bir yöntemdir.Sahip olunan bilgiyi yeni bilgiyle birleştirmek için problemlerden yararlanmak etkilidir.PDÖ derslerinde öğrenci ,öğretmenin rehberliğinde problem çözme basamaklarını izleyerek yeni bilgi ve beceriye erişir.

   Probleme Dayalı Öğrenmenin Yararları:

   PDÖ öğrenci merkezlidir.
   Problemler gerçek yaşamdan sunulur ve öğrenci yeni bilgiyi aramaya yönlendirilir.
   PDÖ eleştirel düşünmeyi,açık fikirliliği,aktif öğrenmeyi teşvik eder.
   PDÖ geleneksel yaklaşımların sağlayamadığı bir takım olanakları sağlar.Bunlardan en önemlisi öğrenmeye olan  ilgidir.Çünkü problemler gerçek yaşamdan seçilir ve bu sebeple öğrenciler kendi öğrenme ihtiyaçlarınım kendileri belirler.Bu sayede, öğrencilerin ilgileri sürekli kılınır daha iyi kavramaları ve elde edilen bilginin kalıcılığı da sağlanmış olur.
   PDÖ grup çalışması ile öğrencilere iletişim becerilerini geliştirecek ortam sağlamış olur.
   PDÖ yaşam boyu öğrenme sürecini geliştirir.öğrenciler problemi çözmek için ne gibi basamakları geçmeleri gerektiğinin bilincindedirler.PDÖ'de öğrencilerin kendilerine olan güvenleri yüksektir.PDÖ'de öğrenciler daha yüksek notlar alırlar,düzenli çalışırlar.
Probleme Dayalı Öğrenmeyi Kullanırken Dikkat Edilecek Noktalar:
   PDÖ basit bir örnek üzerinde tanıtılabilir.
   PDÖ kullanılırken öğrencinin gerçek yaşamda karşılaştığı problemler ele alınmalıdır.Çünkü 6 yaşındaki bir çocukla,11 yaşındaki bir çocuğun karşılaştığı problemler farklıdır.
   PDÖ grup halinde çalışmanın önem kazandığı bir yöntemdir.Grup içerisindeki iş birliği önemlidir.Amaca ulaşmak için öğerencilerin birbirleriyle işlevsel ilşki kurmalarını gerekir.Gruplarda bu tip işbirliği,kaynak bulma ,akran desteği,yeni bilgiyi birleştirmede birbirlerine yardım etmeyi kapsar.sonuç olarak, PDÖ sürecinde grup dinamiği ve nasıl iyi işleyeceği önemlidir.
   Öğretmenler PDÖ sürencinde rehber olarak aktif bir rol üstlenmelidir. Gerektiğinde ihtiyaç duyulan bilgiye ulaşılabilmek üzere "uzman kaynak" rolünü de üstlenirler.öğretmenler,öğrencileri sınıf içi ve dışı bilgiyi keşfetmeleri için işbirliğine dayalı çalışmaya özendirmelidirler.

   Uygulamada PDÖ süreci:
1.   Büyük grup ya da 5 ile 7 kişilik küçük öğrenci grupları oluşturulur.
2.   Öğrencilere bir problem senaryosu sunulur ve bu tepegöz,bilgisayar vb. araç ya da fotokopi şeklinde öğrencilere görsel olarak tanıtılır.
3.   Bir öğrenci problemi yüksek sesle okur,öğrenci ve öğretmen takip eder.
4.   Öğrenciler problemle ilgili olarak öncelikle "ne bildiklerinin" listesini çıkarırlar.
5.   Öğrenciler problemle ilgili olarak "neyi bilmeye ihtiyacı" olduğunun listesini çıkarırlar.
6.   Öğrenciler karşılaştıkları problemle ilgili olarak muhtemel çözüm yollarının" listesini çıkarırlar. Bu liste öğrencilerin problemi nasıl çözeceklerine ilişkin düşünmelerini  sağlar.
.