Gönderen Konu: 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Bilinçli Tüketici  (Okunma sayısı 9104 defa)

Çevrimdışı velikz

  • Administrator
  • Usta Öğretmen
  • *****
  • İleti: 668
  • Rep +1/-0
5.Sınıf Sosyal Bilgiler Bilinçli Tüketici
« : Mart 11, 2020, 03:08:16 ÖS »
Bilinçli Tüketici
Tüketici: herhangi bir malı satın alarak kullanan, para karşılığı hizmetlerden yararlanan kişilere tüketici denir.
Tüketici Hakları: Herhangi bir mal veya hizmeti satın alan kişinin yasal olarak sahip olduğu haklara tüketici hakları denir.
Bilinçli tüketici alışveriş öncesinde, sırasında ve sonrasında yapacaklarını bilmelidir.
Ayıplı Mal: Etiketinde, ambalajında, reklamında belirlenen ölçütlere uygun olmaması tüketicinin beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran mal ve ürünlere denir.

Satın alınan mal veya hizmetlerle ilgili bir sorunla karşılaşıldığında ne yapılmalıdır?
   Tüketici malı kendi tamir ettirmeye kalkmamalı
   Alınan mal veya hizmetin ayıplı olması durumunda satıcıya başvurulmalı, bu durumda tüketicinin;
•   Bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme
•   Malın yenisiyle değiştirilmesi
•   Ayıbın neden olduğu değer kaybı oranında bedel indirimi
•   Malın ücretsiz onarımı
Haklarından birini talep etmesi mümkündür.
Ücretsiz tüketici hattı aranarak gerekli durum izah edilmelidir.
Alo 175 Tüketici Hakları ve Şikâyet Hattı  
Tüketiciler şikâyetlerini nerelere yapabilir?
•   Tüketici hakları hakem heyeti
•   Tüketici mahkemeleri
•   Tüketici Bilgi Sistemi (www tuketici.gov.tr)
•   Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü
•   Reklam Kurulu Başkanlığı
•   Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlükleri
•   Alo 175 Tüketici bilgilendirme hattı
•   Tüketici haklarıyla ilgili sivil toplum kuruluşları olan dernek ve vakıflara başvuru yapılabilir.
Yukarıda belirtilen kurumlara başvurumuzu dilekçe yazarak yerine getirebiliriz.

Sosyal Bilgiler

5.Sınıf Sosyal Bilgiler Bilinçli Tüketici
« : Mart 11, 2020, 03:08:16 ÖS »