Sosyal Bilgiler

Eski Forum => Genel Tartışma => Eski Konular => Yazılı Evraklar => Konuyu başlatan: Sosyal Bilgiler1 - Ağustos 06, 2008, 12:43:42 ÖS

Başlık: Çoklu zeka ve çocuklarda öğrenme
Gönderen: Sosyal Bilgiler1 - Ağustos 06, 2008, 12:43:42 ÖS
         ÇOKLU ZEKA ve ÖĞRENME
    Önemli olan ne kadar zeki oldukları değil, hangi konuda zeki olduklarıdır
 
Zekanin tek tip olduğunu, doğuşla sabit bir düzeyde gelip hep aynı düzeyde kaldığını savunan 
eski inançlar, Harvard Üniversitesi profesörlerinden Howard Gardner'ın Çoklu Zeka Teorisi ile yıkılıyor.
Gardner'a göre yedi tip zeka doğuştan her çocukta değişik düzeylerde bulunuyor ve küçük yaşlardan başlayarak yaşam boyu bütün zeka tipleri geliştirilebiliyor.
'Çok yönlü zeka' teorisi ile sadece dil ve matematik zekasını göz önünde bulunduran okullardaki klasik 
eğitim sistemi, buna dayalı klasik zeka testi ve zekanın eski tanımı tarihe karışıyor.
Gardner, 7 tip zekayı, dilsel zeka, görsel zeka, matematik zekası, harakete dayalı (bedensel) zeka, muzik zekası, kişislerarası (sosyal) zeka ve kişinin kendine dönük zekası olarak adlandırıyor.

Linke tıklayarak dosyayı indirebilirsiniz

http://www.sosyalbilgiler.org/forum/downloaddd/download.php?file=983ÇOKLU ZEKA ve Ö#286;RENME.doc (http://www.sosyalbilgiler.org/forum/downloaddd/download.php?file=983ÇOKLU ZEKA ve Ö#286;RENME.doc)