Sosyal Bilgiler Uzaktan Eðitim Sene Sonu Zümre Toplantýsý Tutanaðý

Başlatan velikz, Temmuz 02, 2020, 03:16:07 ÖS

« önceki - sonraki »

velikz

 UZAKTAN EÐÝTÝM FAALÝYETLERÝNÝN DEÐERLENDÝRME RAPORU
Okul Öncesi,
    Anasýnýfý öðretmenleri, kendi sýnýf öðrencileri için EBA giriþlerinin saðlanmasý için bilgi akýþýnýn ve yönlendirmelerinin yapýlmasýnda sýnýf Whats  App guruplarýnda çalýþmalar yapýldý.
     EBA giriþ gün ve saatlerinin kýsýtlanmasýyla katýlým azaldý. TRT üzerinden 10 dk. sanat etkinliði çalýþmalarýnýn yeterli olmadýðý görüldü. Yapýlan etkinliklerle ilgili fotoðraf ve slaytlar istendi. Velilerle sürekli irtibat halinde olunduysa da yeterli katýlým gerçekleþtirilemedi. Okul öncesi eðitim için yeterli verimlilikte geçirilemedi.
1.Sýnýflar,
     Uzaktan eðitim sürecinde MEB ve TRT iþ birliði ile hazýr hale getirilen EBA frekans/kanal bilgileri,Eba’ya giriþ ve kullanýmýna ait bilgiler sýnýf Whats App guruplarýnda paylaþýldý.
      Bulunulan bölge ve ekonomik sebeplerden dolayý internet üzerinden EBA’ya giriþ yeterince yapýlamadý fakat TRT kanallarýyla Eba yayýnlarý takip edilebildi.
     Yeterli katýlýmýn saðlanmasý konusunda sürekli velilerle iletiþime geçildi. EBA’ya giriþlerde zorlanýldýðý için Whats App  guruplarýndan sürekli takviye edici çalýþmalar yapýldý
  Alternatif kaynaklardan(ücretsiz eðitici yayýnlardan) da takviye çalýþmalarla destek olunmaya çalýþýldý.
Çocuklarýn ve velilerin eksik kaldýðý durumlarda telefon ve sosyal medya yoluyla yardýmcý olunuldu.
2. Sýnýflar,
    Öðrenci ve veliler ile sürekli iletiþim halinde bulunularak moral ve motivasyonularý yüksek tutulmaya çalýþýldý. EBA TV frekans ve eba giriþi,kullanýmý konusunda bilgiler paylaþýldý.
     EBA TVuzaktan eðitim proðramýna uygun olarak Whats App guruplarýndan günlük çalýþma etkinlikleri gönderildi. Gönderilen çalýþmalar deðerlendirildi. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramý’nýn 100. Yýl kutlama etkinlikleri   içerisinde  MEB kapsamýnda ‘’Bayrak As’’ etkinliðine öðrenci katýlýmý ve motivasyonu paylaþýmlarý yapýldý.
     Whats App gurubu yoluyla deftere yazarak çalýþabilecekleri çalýþmalar gönderildi. Evde yapýlan etkinliklerle ilgili fotoðraf ve videolar guruplardan gönderildi.
      Türkçe ders kitabý okuma ve etkinlikleri haftalýk olarak iþlenmesi saðlandý. Dinleme metinleri MP3 formatýnda guruplardan velilere ulaþtýrýldý.
     Okuma alýþkanlýðý saðlamak ve devamlýlýðý için öykü kitaplarý önerilerinde bulunuldu.
3. Sýnýflar,
     Uzaktan eðitim sürecinde EBA þifreleri ve nasýl giriþ yapacaklarý noktasýnda gerektiðinde telefon ile birebir görüþmeler yapýlmýþtýr. Velilerin büyük çoðunluðunda bilgisayar ve internet olmadýðý için uzaktan eðitimi EBA TV den takip etmeleri saðlanmýþtýr.
  Whats App guruplarý üzerinden faydalý içeriklerin paylaþýmý ile düzenli bilgi alýþ veriþi yapýlmýþ sürekli iletiþim kurulmuþtur.http://www.eba.gov.tr/ gibi bakanlýðýn internet adresleri üzerinden çalýþmalar gönderilmiþtir.
      Türkiye’nin tüm GSM operatörlerinden’’Türkiye’nin eðitim içeriklerine eriþim desteði iþbirliði protokolü’’ kapsamýnda EBAiçeriklerine ücretsiz eriþim saðlayabileceklerine dair bilgiler ile kampanyalardan yararlanabilmek için yapýlmasý gerekenler 3. Sýnýf velilerine bildirilmiþtir. EBA TVden yayýnlanan ‘’Bizden’’ adlý veli kuþaðýnda faydalý bilgilerin sunulduðu Bakanýmýz Sayýn Ziya SELÇUK’un velilere açýklamalarda bulunacaðý bilgisi paylaþýldý.
     Her gün TRT kanalýndan ve EBA da yayýnlanan derslerle ilgili ders kitaplarý ve EBA üzerinden ödevlendirmeler yapýlmýþ ve Whats App üzerinden soru-cevap, konu anlatýmlý çalýþmalar gönderilmiþtir.
     Uzaktan eðitim sürecinde tüm Türkiye eþ zamanlý 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramý ile 19 Mayýs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramý etkinliklerine öðrencilerimiz aileleri ile birlikte katýlmýþ ve görsel, video ve slaytlar paylaþýlmýþtýr.
        Uzaktan eðitim sürecinde Okul idaresi tarafýndan hazýrlanan ders programý çerçevesinde canlý dersler yapýlmýþtýr.
     Karþýlaþýlan güçlükler; öðrencilerimizin büyük çoðunluðunun ev interneti olmadýðý için velilerine ait cep telefonlarýndan Eba’ya baðlanmaya çalýþtýklarýnda Eba iletiþ aðýndan yararlanma da bazen yetersiz kalýnmýþtýr. Velilerin büyük çoðunluðunda tablet veya bilgisayar olmadýðýndan canlý ders baðlantýsýna katýlýmýn çok düþük olduðu görülmüþtür. Baðlanabilen öðrencilerle iletiþimde yaþanan aksaklýklardan ötürü bazen görüntü bazen ses iletiþimi saðlanamamýþtýr.
4. Sýnýflar,
     Tüm öðrencilerin EBA TV ‘de yayýnlanan dersleri takip ettikleri konusunda, gerek fotoðraf ve gerekse anlýk telefon aramalarý ile bilgi alýnmýþ,velilerle sýklýkla süreci takip konusunda teþvik edilmiþlerdir. EBA üzerinden Mihver derslerde konu anlatýmlarý, tarama testleri gönderilmiþtir.
    Bu süreçte okul idaresi tarafýndan atanan   canlý derslerden sadece bir tanesi teknik  ulaþým zorluðu sebebiyle yapýlmamýþ geri kalan dersler planlandýðý gibi iþlenilmiþtir.  Derslere en yoðun katýlýmýn olduðu gün bile 4-5 öðrenci iþtirak etmiþtir. Teknolojiye eriþim düzeyi düþük, sosyo-ekonomik açýdan istenilen düzeyin altýndaki mahallelerden birinde bulunan bir okulda bulunduðumuz için teknolojik imkanlardan   istenilen düzeyde yararlanýlamamýþtýr. Velilerin mevcut cihazlarý önerilen uygulamalarý kaldýrmadýðý ya da yabancý dil sýkýntýsý sebebiyle belli uygulamalarý açmakta zorlandýklarý tespit edilmiþtir. Kahoot,teams,zoom,quizlet gibi uygulamalardan verim elde edilememiþtir.
    Sýnýf için oluþturulan Whats App aktif olarak kullanýlmýþ PDF formatýnda çalýþmalarla  dersler pekiþtirilmiþ, konu anlatým videolarý yollanmýþ, ders kitaplarýnýn takibi saðlanmýþ düzenli olarak geri dönütler alýnmýþtýr. Aðýrlýklý olarak erkek velilerimizde akýllý telefon bulunduðundan akþam saatlerinde iletiþim yoðunlaþmýþtýr.
   
Özel Eðitim Sýnýflarý,
     Uzaktan Eðitim sürecinde zümre öðretmenleri arasýnda sürekli iþbirliði yapýldý. EBA, EBA TV   veya diðer medya iletiþim araçlarýndan öðrencilerle iletiþim halinde, birlikte hareket edildi. EBA þifre alýmý, giriþ ve etkinliklerle ilgili bilgilendirme çalýþmalarý sýnýf guruplarý üzerinden saðlanmýþtýr. Daha sonra EBA platformu üzerinden devam edildi.
     Ãlk zamanlarda özel eðitim öðrencilerine yönelik ders ve programlarýnýn  olmamasý  ,  bu öðrencilerin yararlanamamasýna sebep oldu. Daha sonra onlar içinde ders içeriklerinin hazýrlanýp yayýnlanmasý öðrencilerin takibini kolaylaþtýrdý.
     Eba içeriklerine ücretsiz eriþimi saðlayabileceklerine dair bilgiler velilerle paylaþýlmýþtýr.
    Veli ve öðrencilerle her daim iletiþim içerisinde olarak kiþisel eðitsel ve mesleki rehberlik çalýþmalarý, okul idaresinin iletiþim guruplarýnda paylaþýlmasýný istediði tüm bilgilendirmeler zamanýnda yapýlmýþtýr. Ayrýca MEB özel eðitim öðrencileri için düzenlenen ‘’içimdeki hazine’’ programý Geogle Play Store tarafýndan yüklenerek takip ve bilgilendirme yapýlmýþtýr.
    EBA üzerinden yapýlan çalýþmalara öðrencilerin katýlýmýnýn saðlanmasý yanýnda hiç katýlmayan öðrenciler olduðu görülmesi üzerine veli ile iletiþime geçilerek sorun çözülmüþtür. Bazý velilerin de yeteri kadar ilgi göstermemeleri de bu süreci aksatmýþtýr. Ayrýca velilerin teknolojiye eriþimde sorunlar yaþamasý da süreci olumsuz etkilemiþtir.

     Yine bu süreçte Özel Eðitim ve Rehberlik Genel Müdürlüðünün hazýrlamýþ olduðu ’’Özel Çocuklarýmýzla Eðlenceli Etkinlikler’’ adlý kitapçýðýmýz her hafta velilerimize sanal ortamda gönderilmiþtir.
Ýngilizce Dersinde,
   Covid-19 ile ilgili videolar, broþürler temin edilerek dijital ortamda öðrenci ve veli bilgilendirmeleri yapýldý.
    Eba bilgilendirmeleri, etkinlikleri ve çalýþma raporlarý aracýlýyla takibi saðlandý. Okul idaresi tarafýndan açýlan canlý dersler velilerin teknolojik alt yapý yetersizliðinden dolayý katýlým yeterli olmasa da yapýldý. Haftalýk düzenli çalýþmalar gönderilerek takviyeler yapýldý. Süreç verimli geçirilmeye gayret edildi.
Rehberlik Biriminin Yaptýðý Çalýþmalar,
1.   Çocuklarýn korku ve tedirginliðini azaltmak olarak saðlýk bakanlýðýnýn yayýnladýðý broþürün veli wattsap gruplarýnda paylaþýlmasý için sýnýf öðretmenlerine ulaþtýrýlmasý ve okul web sitesinde paylaþýlmasý.
2.   Covit 19 sürecinde çocuðunuzun saðlýðýný önemseyin olarak saðlýk bakanlýðýnýn yayýnlanmýþ olduðu önerilere ait broþürün veli wattsap gruplarýnda paylaþýlmasý için sýnýf öðretmenlerine ulaþtýrýlmasý ve okul web sitesinde paylaþýlmasý.
3.   Çocuklarýn korku ve tedirginliðini azaltmak olarak saðlýk bakanlýðýnýn yayýnladýðý velilerin iletiþim süreçlerini bu dönemdeki bilgilendirme þekillerini açýklayan broþürün veli wattsap gruplarýnda paylaþýlmasý için sýnýf öðretmenlerine ulaþtýrýlmasý ve okul web sitesinde paylaþýlmasý.
4.   Çocuklarýn korku ve tedirginliðini azaltmak olarak saðlýk bakanlýðýnýn yayýnladýðý velilerin evde çocuklar ile birlikte yapabilecekleri çalýþmalarýn belirtildiði broþürün veli wattsap gruplarýnda paylaþýlmasý için sýnýf öðretmenlerine ulaþtýrýlmasý ve okul web sitesinde paylaþýlmasý.
5.   Çocuklarýn korku ve tedirginliðini azaltmak olarak saðlýk bakanlýðýnýn yayýnladýðý velilerin çocuklarýn duygularýný ifade etmelerine destek olabileceklerine iliþkin bilgi veren broþürün veli wattsap gruplarýnda paylaþýlmasý için sýnýf öðretmenlerine ulaþtýrýlmasý ve okul web sitesinde paylaþýlmasý.
6.   Çocuklarýn korku ve tedirginliðini azaltmak olarak saðlýk bakanlýðýnýn yayýnladýðý velilerin model olmaya yönelik stratejiler ve ortamýn düzenlenmesine yönelik önerileri broþürün veli wattsap gruplarýnda paylaþýlmasý için sýnýf öðretmenlerine ulaþtýrýlmasý ve okul web sitesinde paylaþýlmasý.
7.   Çocuklarýn korku ve tedirginliðini azaltmak olarak saðlýk bakanlýðýnýn yayýnladýðý velilerin stresten çocuklarý uzaktutabilmeleri için gündelik yaþamda dikkat etmeleri gereken söz dizinlerinin kullanýmýna iliþkin uyarý niteliðindeki broþürün veli wattsap gruplarýnda paylaþýlmasý için sýnýf öðretmenlerine ulaþtýrýlmasý ve okul web sitesinde paylaþýlmasý.
8.   Sýnýf öðretmenlerinin rehberlik servisine bildirdikleri öðrencilerle ve velileri ile telefon görüþmeleri yapýlmýþ ve ihtiyaç duyulan konularda paylaþýmda bulunulmuþtur.
9.    Uzaktan eðitim kapsamýna girmeden önce takibini yaptýðýmýz öðrencilerle ve velileri ile telefon      görüþmeleri yapýlmýþ ve yarým kalan danýþma süreci tamamlanmýþtýr.